ללא שום ספק להיות בפייסבוק זה הרבה יותר טרנדי משיווק בדואר אלקטרוני ושליחת ניוזלטרים. עם זאת, האם זה מייתר את הערוץ של דיוור במייל?

ספוילר לסיכום – כדאי להשתמש בשני הערוצים (ולמעשה בכל ערוץ אחר שיש לכם).
הבה נצלול…

דיוור אלקטרוני – יתרונות

  1. הגעה לקהל היעד – בהנחה סבירה שהנמענים שלכם ברשימת התפוצה הם קהל היעד פנייה בדיוור אלקטרוני מגיעה למעל 90% מקהל היעד שלכם.
  2. חשיפה גבוהה – שיעור הפתיחה הממוצע של דיוור נע בין 20 ל 30%. דהיינו, 20-30 אחוזים מהרשימה שלכם נחשפים לתוכן השיווקי שאתם מפיצים.
  3. המרה – כשמדובר במכירות ברשת שיעור ההמרה מדיוור ממוקד המציג מוצרים שרלוונטיים לנמען הוא גבוה מאוד.
  4. מחיר – הפצת ניוזלטר זולה לעין ערוך מפוסטים ממומנים בפייסבוק
  5. נראות – ברשימה של כ 2,000 נמענים במייל, 2,000 אוהדים בפייסבוק או 2,000 עוקבים בטוויטר מה תהיה החשיפה הממוצעת? (מקור mailmunch)
    1. 435 נמענים יצפו בדיוור שלכם
    2. 120 אוהדי הדף שלכם יצפו בפוסט בפייסבוק
    3. 40 עוקבים בטוויטר יצפו בפוסט

חשוב לציין כי על מנת לבנות רשימה איכותית צריך להתמיד לאורך זמן לספק תוכן איכותי לנמענים דבר הדורש זמן.
כמו כן, דיוור אלקטרוני אינו נוצץ כמו פוסטים ברשתות ועלול להגיע לדואר הזבל אם השגתם את הכתובות ממקורות מפוקפקים.
עם זאת, בהתנהלות נכונה האפקטיביות של הדיוור רבה.


פייסבוק ורשתות חברתיות – יתרונות

כשמדובר ברשתות חברתיות ישנם כמה יתרונות למדיה זו שלא קיימים בדיוור.

  1. זה מהיר – להפיק פוסט קצר עם תמונה/סרטון/מידע זו פעולה מהירה וקלה יותר מדיוור שלם.
  2. מעורבות גבוהה – כאשר יש לנו דף עסקי מבוסס ופעיל הרי שמעורבות הקהל (תגובות ושיתופים) היא גבוהה.
  3. זה מדבק… – פוסטים מוצלחים ברשתות חברתיות מסוגלים להיות ויראליים ולהתפשט ברשת במהירות.
  4. בניית מותג – נוכחות ברשת החברתית מסייעת לבנות את המותג שלכם באופן קל יותר מדיוור אלקטרוני.

מבין החסרונות (ויש לא מעט) – אם אתם ברשת החברתית אתם חייבים להיות שם כל הזמן ולהפיץ את התכנים שלכם בתדירות גבוהה. זה גוזל לא מעט זמן וכפועל יוצא יקר מאוד!
המעורבות (זו מסעיף 2) יכולה לפעול כחרב פיפיות גם נגדכם – אתם שמים את עצמכם על הבמה והקהל כולו יושב בשורה הראשונה ויכול גם להשליך עליכם עגבניות רקובות…

אז במה לבחור? פעילות נכונה הן בדיוור והן ברשתות החברתיות תסייע לכם להפיק את המיטב מהיתרונות של כל מדיום. קחו בחשבון שעל מנת לפעול נכון צריך להשקיע מחשבה, אנרגיה ובהתאמה זמן וכסף.

בהצלחה!