כל דיוור אלקטרוני מוצלח מתחיל קודם כל בנמענים. גם הניסוח המדויק והקולע, העיצוב הגרפי המושך או ההטבות שבאות לידי ביטוי לא יעשו את הדיוור מוצלח אם אין מספיק נמענים איכותיים שיקראו, יגיבו ויעשו את הפעולה המתבקשת – פנייה לחברה לקבלת השירות. היום אפשר לרכוש ללא שום בעיה רשימות תפוצה שכוללות אלפי כתובות מייל שיכולות להיות רלוונטיות יותר או פחות, בהתאם לחברה שממנה אתם קונים את הרשימות.
בעוד שחברות מסוימות יציעו לכם רשימות תפוצה שמגיעות מתוכנות לקריאה ואיתור של כתובות מייל ברשת, אחרות מתמקדות בהכנת רשימות איכותיות, ממוקדות ומפולחות לפי דרישות הלקוח. האופציה השנייה היא ללא ספק האופציה הנכונה עבור כל חברה שרוצה להציג דיוור אלקטרוני קולע ואטרקטיבי ללקוחות רלוונטיים.
לפני שאתם רוכשים רשימת תפוצה בררו היטב מה המקור שלה, האם ישנו פילוח לפי תחומים כך שתוכלו להתאים את קהל היעד הנמען לסוג המוצר או השירות שאתם רוצים להציע לו ומהם האחוזים של כתובות מייל לא מעודכנות. אין דבר מתסכל יותר מהכנת דיוור אלקטרוני וקבלת אלפי מיילים חוזרים על כתובות לא מעודכנות, שעליהן שילמתם מחיר מלא. בדרך כלל חברות איכותיות שמספקות רשימות מיילים יאפשרו לכם לדווח על החזרות מיילים ולקבל זיכוי או כתובות חלופיות.
רשימות תפוצה עצמאיות
חלק בלתי נפרד מהפעילות השיווקית של כל חברה שמכבדת את עצמה צריך להיות גם עבודה קשה על צירוף לקוחות ומתעניינים לרשימות התפוצה. כמעט כל חברה היום מציעה רישום לעידכונים דרך אתר האינטרנט, עמוד הפייסבוק של החברה או באמצעות פנייה ישירה בירידים, בקניונים ובמקומות נוספים לרישום והצטרפות למועדון לקוחות או לקבלת עדכונים.
זוהי שיטה יעילה מאד לקבל את כתובות המייל של מי שמתעניין במה שיש לכם להציע, מבלי לשלם על כך הרבה מאד כסף או לגלות לאחר מכן שמדובר בכתובות סרק. עשו שימוש בנציגים שיפנו ללקוחות הפוטנציאליים בחנויות שלכם, במרכזי השירות, במסגרת של ירידים ואירועים בהם משתתפת החברה וכדומה. גיוס של לקוחות לרשימות תפוצה יכול להיות מאד יעיל והוא חייב להיות חלק גדול בפעילות השיווקית של החברה.
רשימות אלו יכולות להיות בסיס מצויין להקמת מועדון לקוחות שחלק מהפעילות שלו כוללת גם משלוח דיוור אלקטרוני המעדכן על מבצעים, הטבות ושאר פינוקים ללקוחות הקבועים.
אין ספק שכל דיוור אלקטרוני מוצלח הוא דיוור שמתבסס על רשימת מיילים תקינה, איכותית ורלוונטית. הצעד הראשון שלכם לפני שאתם לוחצים קליק על משלוח הדיוור, הוא לוודא שאתם מקבלים כתובות מייל ממקור אמין ומקצועי.