הבהרה: האמור בדף זה אינו מהווה יעוץ משפטי ומיועד לצרכי מידע בלבד.
אז על מה כל הרעש?
התיקון לחוק התקשורת (תיקון 40 המחליף את סעיף 30 א) נועד להסדיר את נושא הפצת פרסומות באמצעים אלקטרוניים ולחסל את תופעת דואר הזבל (Spam).
ספק רב אם זה יחסל לחלוטין את התופעה (אך זה כבר דיון אחר) אך חשוב להבין כי החוק לא נועד להילחם במפרסמים הלגיטימיים (אתם כמובן) השומרים על קשר עם לקוחותיהם אלא במפיצי דואר הזבל למיניהם.
החוק מתייחס בכללותו אך ורק למסרים פרסומיים. מה זה אומר?
ברור שאם ההודעה שלכם כוללת באנר של לקוח הרי שזו פרסומת פר אקסלנס. לעומת זאת, אם אתם שולחים ניוזלטר עם הכתבות האחרונות באתר הרי שאין מדובר בפרסום.
למרות זאת אנו ממליצים בכל מקרה להתייחס להודעות שלכם כאילו הן מכילות פרסום ולנהוג בהתאם לחוק !
הנחיות למשלוח הודעות
בכל ההודעות שלכם מעתה והלאה נהגו על פי הכללים הבאים:
1. במידה וההודעה שלכם מכילה פרסום באופן מובהק (באנר/מודעת טקסט/מוצר לרכישה מהחנות שלכם) יש לציין באופן בולט בראש ההודעה נוסח בסגנון: “דיוור זה מכיל פרסום“.
2. בסיום ההודעה יש לציין את כל אמצעי יצירת הקשר עמכם: שם החברה, כתובת מלאה, אמצעי יצירת קשר ודרך להיגרע מתפוצת ההודעות (קישור לעדכון פרטים / הסרה מספק במקרה זה)/
הנחיות לרשימת הנמענים
באופן חד פעמי (לא חובה אך רצוי) כדאי ש”תכשירו” את רשימת הנמענים שלכם (גם אם היא כשרה למהדרין!)
כאן עומדות בפניכם 3 אפשרויות:
- להזמין את כל הנמענים להרשם מחדש באתר שלכם (יקטין מן הסתם את הרשימה שלכם ל 10-20% מגודלה המקורי)
- למקם קישור בהודעה המבקש מהנמען לאשרר את הסכמתו להמשך קבלת הודעות (גם כאן הרשימה שלכם תקטן באופן משמעותי)
- לציין באופן בולט, גלוי כי ניתן להסיר את עצמך מהרשימה (במקרה כזה הרשימה תישמר כמעט בגודלה המקורי)
יש יתרונות וחסרונות לכל שיטה. מצד אחד באפשרות הראשונה הרשימה שלכם תקטן מאוד, מצד שני – רק אלו שבאמת רוצים לשמוע ממכם יהיו אצלכם ברשימה וזה טוב.
בכל מקרה, החוק אינו דורש מכם לפעול בשיטה כזו או אחרת אלא רק דורש שתקבלו את הסכמתו של הנמען למשלוח פרסום אליו – פעלו כפי ראות עיניכם.
הדוור תומך בחוק החדש !
מערכת הדוור מותאמת לדרישות החוק ותאפשר לכם להמשיך ולשלוח הודעות לפי הצורך.
לקבלת הדרכה וסיוע לכל אחת מהאפשרויות השונות פנו אלינו ונשמח לעזור !
בברכה,
צוות הדוור.
072-2116064