© הדוור, קבוצת מרקדו בע״מ, כל הזכויות שמורות | עיצוב + בניית אתרים: Casirer Design
איך העסקים האלו עשו את זה? פשוט, הם עבדו עם השיטות והאסטרטגיות המפורטות במדריך הזה. תשענו לאחור, תביאו משהו לשתות ותנשמו עמוק, ברוכים הבאים לעולם של אוטומציה 🤖
במדריך זה, המבוסס על הצלחות של מאות עסקים שונים, נלמד איך להפוך את הנרשמים שלך ללקוחות משלמים באופן קבוע ואוטומטי.
על פי בדיקה בחשבונות דיוור רבים במערכת הדוור, גילינו שרב בעלי רשימות התפוצה אינם מנצלים את אפשרויות האוטומציה המודרניות והפשוטות שקיימות במערכות הדיוור. גם אלו שכן עובדים עם אוטומציות בדרך כלל עושים זאת ברמה מאד מוגבלת ואינם נהנים מהתוצאות שניתן לקבל בזמן קצר וכמעט ללא עבודה.
לכן, אנו שמחים להציג את המדריך הזה, הכולל את כל מידע רב החל משלבי האסטרטגיה ועד לטיפים מתקדמים והסברים פרקטיים. קריאה מהנה ומועילה!
מערכות הדיוור המודרניות כוללות מגוון אפשרויות אוטומציה שונות כאשר כל אוטומציה מורכבת מ-2 חלקים עיקריים, טריגר ופעולה.
טריגר (Trigger), החלק הראשון שלנו, הוא בעצם מענה על השאלה "מה צריך לקרות כדי שהתהליך האוטומטי יתחיל?". טריגר שימושי הוא יכול להיות למשל הרשמה בדף נחיתה כלשהו או מילוי של טופס. בנוסף קיימים מגוון טריגרים אחרים כמו טריגרים מבוססים אירוע כמו יום הולדת או זמן שעבר מאז ביצוע פעולה מסויימת שיכול להיות נפלא לעסקים עם שירות מתחדש או מנוי.
לאחר הטריגר, מגיעה הפעולה (Action). הפעולה היא למעשה מה שהמערכת תבצע ברגע שמתקיים הטריגר. פעולה יכולה להיות שליחה של מיילים או סמסים. כמובן שניתן לבצע מספר פעולות בשרשרת וכך אפשר ליצור תהליכים אוטומטיים מרובי פעלות, בזה בדיוק נתמקד במאמר הזה.
בנוסף לטריגר והפעולות שלנו קיימות אפשרויות נוספות כמו בדיקת סטטוס מייל או נרשם, פיצול תהליך אוטומטי, יצירת תזכורת ועוד.
אם נלך לפירוט האשראי האישי שלנו, נגלה שרב הקניות והרכישות שלנו התבצעו מעסקים אותם אנחנו מכירים. זה לא שום דבר חדש כמובן, בעולם השיווק כבר מזמן הבינו שתהליך מכירה נוטה להיות תהליך ארוך עבור מרבית העסקים.
כנראה שהקהל שלך לא יקנה לאחר הפעם הראשונה בה הוא שמע על העסק שלך (אלא אם העסק של הוא עסק של לכידת נחשים 🙂) , יידרש פה תהליך קצת יותר ארוך של שקילה ושכנוע. בדיוק למטרה הזו, עסקים רבים מגייסים את האוטומציות במיילים.
סדרת מיילים חכמה, המשתמשת בשיטות המפורטות במדריך זה, תכלול תהליך מובנה, מוכן ומוכח שייקח את הקונים הפוטנציאליים שלך דרך כל הנקודות הדרושות על מנת להפוך אותם ללקוחות משלמים.
בנוסף, הלקוח הפוטנציאלי הטוב ביותר הוא לקוח מרוצה שכבר רכש מהעסק שלך בעבר. הרבה פעמים להגדיל את ערך הלקוח (לעודד את אותם הלקוחות לרכוש מוצרים נוספים למשל) היא טכניקה חשובה מאד וגם פה האוטומציה יכולה לעזור לנו.
בסקר קצר עם עסקים רבים שאנו עובדים איתם, גילינו שמעל ל-50% מהעסקים אינם מנצלים את יכולות המכירה האוטומטיות שקיימות במערכות הדיוור. מדובר כמובן בכסף שפשוט נמצא על הרצפה ומחכה שיאספו אותו, לא פחות.
עבור עסקים רבים, הלקוח הפוטנציאלי עשוי לחכות שבועות או אפילו חודשים רבים עד שהוא יחליט לבצע עסקה. במצבים כאלה, טקטיקה יעילה הינה לעבוד בעזרת תכנים ופרסומים עדינים לאורך זמן.
דוגמה טובה יכולה להיות עסק שמייצר טיפים, מאמרים וסרטונים אחת לחודש לקהל שלו בידיעה שכך הקהל לומד לסמוך, להכיר ולהרגיש בנוח עם העסק. בסופו של דבר, כשהרכישה תגיע, באופן טבעי היא תקרה בעסק שלך.
הנה כמה דוגמאות אמיתיות לשימוש בטכניקה הזו:
אלו דוגמאות לסדרות מסרים שיכולות להיות באורך של בין 3 עד אינסוף תוכן. בהמשך המדריך נראה איך יוצרים כאלה ונלמד איך לוודא שהסדרה האוטומטית תייצר את מיטב ההצלחה על ידי טכניקות A/B testing ועוד.
בעסקים מסויימים, ניתן לבנות תהליך מכירה מובנה שמכסה את כל השלבים בדרך לביצוע עסקה עם הגולש.
סדרה שמתחילה בהסבר כלשהו על המוצר, מידע על היתרונות השונים של המוצר, מתן עדויות והכי חשוב, הטבה כלשהי מוגבלת בזמן.
דוגמה מצויינת לשיטה הזו הינה דיאטנית מצליחה שמשתמשת בתהליך מכירה מובנה במייל על מנת למכור את הקורס הדיגיטלי שלה להרזייה.
אותה דיאטנית מעניקה לקהל הגולשים תפריט מיוחד בתמורה למייל ומשם ממשיכה לדוור על הקורס. המיילים מגיעים בהפרש של 3 ימים ובמשך 21 ימים בלבד. בעזרת השיטה הזו נמכרים עשרות קורסים מדי חודש באופן אוטומטי וללא התערבות.
בחנויות אינטרנטיות ניתן להשתמש באוטומציות במייל ובסמס למגוון תהליכים חשובים. כמה מהשיטות המוצלחות ביותר של המשתמשים שלנו הן:
שליחת הטבה מיוחדת ליום הולדת או יום נישואין (צריך את המידע הזה קודם). שליחת הודעה על חידוש השירות לקראת סיום, שליחת הודעה על רכישה נוספת מאז הרכישה האחרונה לאחר תקופת זמן קצובה ועוד.
סוג אוטומציה זה די מסביר את עצמו אבל דוגמה נפלאה יכולה להיות למשל מרפאה וטרינרית שמוודאת באופן אוטומטי שכל הלקוחות יקבלו הודעה על ביקורת תקופתית לחיית המחמד שלהם ובאופן הזה מחזירה את הלקוחות למרפאה באופן אוטומטי.
הגיע הזמן לצלול קצת לפרקטיקה ולראות איך זה נראה. בתמונה מתחת מופיע תהליך אוטומטי פשוט הממחיש תהליך מכירה בן 4 מיילים.
בדוגמה שלנו, אנחנו משווקים מוצר מבוא זול או חינמי ומשם ממשיכים לתהליך מכירה למוצר היקר יותר. כמובן שהתהליך הספציפי הזה יכול להתאים למגוון של עסקים ואפשר להחליף את הדוגמה שלנו באינספור מקרים אחרים ורלונטיים לעסק שלך.
הטריגר שלנו בדוגמה הזו, הוא הרשמה של גולש בדף נחיתה מסויים (המשבצת העליונה משמאל בתמונה). ברגע שהגולש נרשם הוא מקבל באופן מיידי את המוצר עבורו הוא נרשם. שימו לב שעל השעון בין ההרשמה למייל הראשון אין שום מספר.
לאחר שליחת המייל הראשון המערכת תחכה 7 ימים ולאחר מכן תשלח מייל פרסומת ומכירה המכיל מידע על מוצר הדגל שלנו, לאחר 7 ימים יישלח מייל נוסף ואף אחד נוסף אחריו.
בסוף הסדרה, מיידית לאחר שליחת המייל האחרון, יעודכנו פרטי הגולש והוא יצטרף לקבוצת דיוור נפרדת מאלו שמקבלים את סדרת המיילים האוטומטית.
בצורה הזו אנו יכולים להבחין בקלות בתוך רשימת התפוצה שלנו בין הגולשים שעדיין נמצאים בתהליך המכירה האוטומטי לבין אלו שסיימו אותו, דבר זה מאפשר לנו לדוור בעתיד לקהל שכבר סיים את התהליך האוטומטי בלי "להפריע" לאלו שעדיין נמצאים בו. שיטה מומלצת.
אחרי שסקרנו שימושים שונים של תהליכי אוטומציה ואף ראינו דוגמה פרקטית לאחד מהם, הנה כמה שיטות חשובות שיגדילו את תוצאות התהליכים האוטומטיים שלכם במאות ואלפי אחוזים.
רב מערכות הדיוור החכמות יאפשרו לכם לפצל את התנועה של התהליך האוטומטי.
הרעיון הוא מאד פשוט, יכול להיות שכותרת מסויימת תגרום לאחוזי פתיחה גבוהים משמעותית מאחת אחרת. יכול להיות שתוכן של סמס או מייל אחד יכול לגרום להבדל משמעותי בתוצאות.
בעיקרון, אנחנו רוצים לפצל את התנועה ולנסות כותרות שונות, מיילים שונים ואף דפי נחיתה שונים עד שנמצא בדיוק מה עובד הכי טוב.
דוגמה אמיתית ממשתמש במערכת הדיוור שלנו היא משווק ששולח טיפים לרשימת התפוצה שלו בנושא פרסום בפייסבוק וניסה 2 כותרות שונות לאותו המייל ומצא שקיים הבדל באחוזי הפתיחה של המיילים בקרוב לפי 2.
2 הכותרות השונות שנבחנו היו:
"3 טעויות קריטיות שהורסות לך את הקמפיין בפייסבוק."
"איך שיפרנו קמפיין של לקוח ב-3 לחיצות בפייסבוק."
אחת הכותרות האלו הביאה 37% פתיחה של רשימת הדיוור (אחוז מכובד) והשנייה הביאה 21%. מוזמנים לנחש איזו עבדה יותר טוב בתגובות שבתחתית המאמר 🙂
הנקודה היא פשוטה, על ידי בחינה של 2 מיילים או סמסים "ראש בראש" ניתן להכפיל, לשלש ואף יותר את התוצאות.
באופן עקרוני, אפשר לבצע בלי סוף בדיקות כאלו אבל כל הרעיון של אוטומציה הוא לחסוך זמן. לכן, אם בעל העסק מתעסק עם מערכת הדיוור ולא משווק מוקדש, אנו ממליצים לפחות לבחון כותרות שונות. בחישוב פשוט אם המייל שלך מייצר 20 מכירות ושיפרנו ב-50% את אחוזי הפתיחה, הרי ששיפרנו ב-50% גם את כמות המכירות על ידי עריכה של משפט אחד ויחיד, הכותרת.
בתמונה שמתחת, פיצול תנועה במערכת הדוור, חצי מהנרשמים בטופס יקבלו מייל 1 והשאר את מייל 2.
ניתן לבנות תהליכים אוטומטיים חכמים שבודקים את סטטוס המסר שנשלח לגולש. 2 אפשרויות בדיקת הסטטוס שנתעקב עליהן היום הן:
דיוור שנשלח אך לא נפתח יכול להרוס סדרת מסרים שלמה. אם הלקוח לא פתח את המייל הראשון הרי שהשאר בסדרה עלולים לא לעבוד גם הם. לכן, הרבה פעמים ניתן לשפר אפקטיביות של סדרה על ידי בדיקת סטטוס הדיוור על המסר הראשון בסדרה האוטומטית.
אם המסר נפתח, הרי שאפשר להתקדם בסדרה. לעומת זאת, אם המסר לא נפתח, ניתן לשלוח דיוור נוסף עם אותו התוכן אך כותרת שונה לאחר תקופת זמן כדי לעודד ולתזכר את הגולש לפתוח את המייל. אצל משתמש שנוסתה אצלו הטכניקה הזו התגלה שמייל תזכורת נוסף לגולשים שלא פתחו את המסר הצליח לגרום לכ-30% מהם לפתוח בכל זאת.
הבדיקה השנייה שלנו, האם דיוור נלחץ או לא, מורה למערכת לחלק את הגולשים לאלו שלחצו על קישור במסר האחרון לבין אלו שלא.
כמעט בכל עסק, כל מייל מכירתי יסתיים בקישור כלשהו המאפשר לגולש לנקוט את הפעולה הבאה, בין אם זו תהיה להגיע לדף נחיתה נוסף, לחזור לחנות או כל דבר דומה. על ידי בדיקת סטטוס לחיצה ניתן לוודא שגולש שעדיין לא לחץ על קישור יקבל מסר נוסף לחזק את תהליך המכירה.
בשיטה הזו אפשר להתאים את המסרים שלנו לפי פעולות הגולש ולהתייחס אליו בהתאם.
שיווק בסמסים הינו אחת משיטות הפרסום היעילות ביותר. אם במיילים אנחנו מצפים ל-10% עד 40% פתיחה, בסמסים אחוזי הפתיחה והקריאה נוטים להיות קרוב ל-100%.
העניין הוא שרב הגולשים מוצאים סמסים כהרבה יותר פולשניים ממייל ומומלץ לתאם ציפיות עם הגולש ולהסביר לי במפורש שהוא יקבל סמסים לפני שליחתם.
בכל מקרה, במדריך הזה התייחסנו בעיקר למיילים אבל צריך לזכור שכל התהליכים המצויינים פה תקפים גם לסמסים וניתן להשתמש בהם באותו אופן למטרה זו.
הכל נשמע מצויין אבל אין לך זמן להתחיל?
עסקים רבים מדוורים אחת לשבוע-חדש באופן קבוע לקהל שלהם. אבל לעומת זאת, למצוא זמן לשבת ולבנות סדרת מיילים (במיוחד אחת ארוכה) קשה למצוא.
טיפ חשוב בנושא הזה הוא שאם זה המצב שלך, ניתן לקחת את כל המיילים הטובים ביותר שלך מהשנים האחרונות, להעתיק אותם ולהשתמש בהם לסדרה החדשה. הרי כל הנרשמים החדשים לא קיבלו את המיילים הקודמים שלך ובשיטה הזו ניתן לחסוך זמן רב.
גם לעסקים שרשימת התפוצה שלהם רק בתחילת דרכה, קחו את זמן, תכתבו מייל אחת לשבוע עד חודש ובעוד כמה חודשים יהיו לכם תכנים מהם תוכלו להכין סדרה אוטומטית.
חשוב רק לזכור להכין תכנים שלא קשורים בתקופת זמן מסויימת כמו למשל חג או אירוע כלשהו, ככה נוודא שהתוכן שלנו יהיה מעניין ורלונטי לא משנה באיזה יום בשנה הוא נשלח.
בסרטון קצר זה, נראה איך יוצרים סדרה אוטומטית פשוטה במערכת הדוור. לא צריך ידע טכני מתקדם כדי להשתמש באפשרויות החכמות וכל עסק יכול להנות מאוטומציות פשוטות ואפקטיביות:
© הדוור, קבוצת מרקדו בע״מ, כל הזכויות שמורות | עיצוב + בניית אתרים: Casirer Design
WhatsApp us
נרשמים ומתחילים לדוור!
לרשותכם 500 הודעות מייל ל-30 ימים הקרובים. נסו את עורך ההודעות שלנו ושלחו ניוזלטר מעוצב. צרו דפי נחיתה מקצועיים. שלחו הודעות SMS וקדמו את העסק שלכם.
פרטי גישה למערכת וטיפים יישלחו אליכם למייל.
משתמשים חדשים בלבד.
נרשמים ומתחילים לדוור!
לרשותכם 500 הודעות מייל ל-30 ימים הקרובים. נסו את עורך ההודעות שלנו ושלחו ניוזלטר מעוצב. צרו דפי נחיתה מקצועיים. שלחו הודעות SMS וקדמו את העסק שלכם.
פרטי גישה למערכת וטיפים יישלחו אליכם למייל.
משתמשים חדשים בלבד.